close
تبلیغات در اینترنت
مهدي از فرزندان فاطمه دختر پيامبر است

اثبات وجود امام مهدی عج

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 318
کل نظرات : 696
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 11
آمار بازدید
آی پی امروز : 1
آی پی دیروز : 11
بازدید امروز : 39
باردید دیروز : 114
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 358
بازدید ماه : 835
بازدید سال : 1,143
بازدید کلی : 51,926
مشخصات
آی پی : 54.81.254.212
سیستم عامل :
مرورگر:
آرشیو

نویسنده : ایلیا
بازدید : 338


 

از جمله پيشگوئيهاي صريح پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) پيرامون امام مهدي منتظر در رابطه با مشخصات نسبي و ويژگيهاي فاميلي آن حضرت، موضوع بودن آن موعود جهاني است از فرزندان فاطمه، که در حدود هفتاد نفر از مراجع حديثي و أعلام تاريخي اهل تسنن، احاديث بيانگر اين امر و فرازهاي تاريخي مربوط بدان را نقل و ثبت کرده اند و محلّي براي شکّ و شبهه در اين باره باقي نگذارده اند; و عباراتي که پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) در اين باره ايراد فرموده، بنقل ام سلمه بدين قرار است:

 

«المهديّ حقّ و هو مِن ولد فاطمة»

 



 

 

 

 

از جمله پيشگوئيهاي صريح پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) پيرامون امام مهدي منتظر در رابطه با مشخصات نسبي و ويژگيهاي فاميلي آن حضرت، موضوع بودن آن موعود جهاني است از فرزندان فاطمه، که در حدود هفتاد نفر از مراجع حديثي و أعلام تاريخي اهل تسنن، احاديث بيانگر اين امر و فرازهاي تاريخي مربوط بدان را نقل و ثبت کرده اند و محلّي براي شکّ و شبهه در اين باره باقي نگذارده اند; و عباراتي که پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) در اين باره ايراد فرموده، بنقل ام سلمه بدين قرار است:

 

«المهديّ حقّ و هو مِن ولد فاطمة»

 

«المهديّ مِن ولد فاطمه»

 

«المهديّ مِن عترتي مِن ولد فاطمة»

 

و به نقل حسين بن علي بن أبي طالب بدينگونه باشد که با روي سخن به فاطمه فرمود:

 

«المهدي من ولدک»

 

«أبشري يا فاطمة، فانّ المهديّ منک»

 

«أبشري يا فاطمة، المهديّ منک»

 

و به نقل أبوايّوب أنصاري چنين آمده:

 

«...و منّا خير الأوصياء و هو بعلک... و منّاالمهديّ و هو من ولدک»

 

«... و منّا المهديّ...»

 

و همچنان که ملاحظه مي شود اين عبارات خلاصه مي شود در اعلام بودن حضرت مهدي(عليه السلام) از فرزندان فاطمه(عليها السلام) دختر پيامبر(صلي الله عليه وآله)، و براين اساس فاطمي نبودن مدّعيان مهدويّت خود يکي از دلائل محکم، و سرنخي است بر دروغگوئي آنان.

 

همچنانکه ديگر مشخّصات مهدي راستين نيز دليل و نشانه است بر دروغگوئي مهديهاي فاطمي و بي اساس بودن دعواي مهدويّت آنها.

 

و امّا ناقلين بودن حضرت مهدي از فرزندان فاطمه، و مصادر نقل آن، پس بدين شرح است:

 

1 ــ إبراز الوهم المکنون من کلام إبن خلدون: أحمد بن محمّد بن صديق مغربي; ص146 حديث 77.

 

2 ــ الإذاعة لما کان و ما يکون بين يدي الساعة: سيد محمد صديق حسن قنوجي بخاري; ص116.

 

3 ــ الأربعين حديثا في المهدي: حافظ أبونعيم اصفهاني; مندرج در «العرف الوردي» سيوطي و «حديقة الشيعة» مقدّس أردبيلي و «کشف الغمة» اربلي و «بحار الأنوار» علاّمه مجلسي.

 

4 ــ أرجح المطالب: شيخ عبيداللّه حنفي; ص381 و 384 و 385 با اسناد مختلف.

 

5 ــ أسعاف الرّاغبين: إبن صبّان مالکي; چاپ حاشيه «نور الأبصار» شبلنجي، ص137.

 

6 ــ الإشاعة لأشراط الساعة: محمد بن رسول حسيني برزنجي; ص88.

 

7 ــ أشعة اللمعات: شيخ عبدالحقّ دهلوي; 4/337.

 

8 ــ انسان العيون (مشهور به سيره حلبي): 1/193.

 

9 ــ البرهان في علامات مهدي آخر الزّمان: متّقي هندي; باب2 حديث 2 و 17 و 20 و 22 و 23.

 

10 ــ البيان في أخبار صاحب الزمان: گنجي شافعي; ص310 چ نجف.

 

11 ــ التّاج الجامع للأصول: شيخ منصور علي ناصف; ج5 ص343، اوايل باب هفتم کتاب الفتن.

 

12 ــ تاريخ الرقّة: أبوعلي قشيري حرّاني; ص70 و 71.

 

13 ــ تاريخ الکبير: بخاري; ج2 بخش 1 ص316.

 

14 ــ تذکرة الحفاظ: شمس الدين ذهبي; 1/463.

 

15 ــ تذکرة: قرطبي; ص616.

 

16 ــ تعليقة: شيخ طاهر نعساني بر «تاريخ الرقّة:» قشيري; ص70.

 

17 ــ تلخيص مستدرک حاکم: ذهبي; 4/557.

 

18 ــ تمييز الطيّب من الخبيث: إبن ربيع شيباني; ص220.

 

19 ــ تيسير الوصول: إبن ربيع شيباني; 2/237.

 

20 ــ جالية الکدر: عبدالهادي ابياري; 208.

 

21 ــ جامع صغير: سيوطي شافعي; 2/579.

 

22 ــ جمع الجوامع: سيوطي; 2/104.

 

23 ــ جواهر العقدين: نورالدين سمهوري; بنقل «ينابيع المودة» قندوري، اول باب73.

 

24 ــ در المنثور: سيوطي; 6/58; بنقل از أبوداود، إبن ماجه، طبراني تا حاکم از امّ سلمه.

 

25 ــ الدُّر المنظم: محمد بن طلحه شافعي(652) مندرج در باب 68 «ينابيع المودة» ص 492 چاپ نجف و ص 432 چاپ استانبول

 

26 ــ ذخائر العقبي: محب الطبري; ص44 و 166; بنقل «أربعين حديثاً في المهدي» أبوالعلاء همداني.

 

27 ــ راموز الأحاديث: أحمد ضياءالدين حنفي نقشبندي; ص236.

 

28 ــ سراج المنير ــ في شرح الجامع الصغير سيوطي ــ: احمد بن محمد عزيزي; ص409.

 

29 ــ سنن: أبي داوود سجستاني; 4/151.

 

30 ــ سنن المصطفي: إبن ماجه قزويني; 2/519.

 

31 ــ شرح نهج البلاغة: إبن أبي الحديد; 1/281 چاپ 2جلدي مصر.

 

32 ــ صحيح مسلم: به نقل کنز العمال 14/264

 

33 ــ صواعق المحرقة: ابن حجر هيثمي; ص235.

 

34 ــ العرائس الواضحه: عبدالهادي ابياري; 208.

 

35 ــ العرف الوردي في اخبار المهدي: سيوطي; ضمن «الحاوي للفتاوي»; 2/124 و 144 و 137 و 146 و 148 و 155 و 165 از أبونعيم و إبن عساکر و طبراني، چاپ 1378 مصر.

 

36 ــ عقد الدرر في أخبار المنتظر: ص21 حديث 21ـ25 بنقل از «سنن» إبن ماجه و «سنن» امام أبوعمر مقري و «صفة المهدي» حافظ أبونعيم و «الملاحم» إبن منادي.

 

37 ــ الفتاوي الحديثه: إبن حجر هيثمي مکي; ص29.

 

38 ــ فتح الکبير: يوسف نبهاني لبناني; ص259.

 

39 ــ الفتن و الملاحم: أبونعيم بن حماد; ج1 ص 373 چاپ مکتبة التوحيد قاهره

 

40 ــ الفتوحات الکبير: محي الدين ابن عربي چاپ بولاق

 

41 ــ الفردوس: شيرويه بن شهردار ديلمي; شماره 6670 ج 4 ص 223.

 

42 ــ فصول المهمة: إبن صباغ مالکي; ص276.

 

43 ــ الفقه الأکبر: مولوي حسن الزّمان; 2/67 و 2/70.

 

44 ــ کنز العمّال: متّقي هندي; 6/318 و 7/259، چاپ حيدرآباد و 12/105 بنقل از سنن ابي داود و صحيح مسلم از ام سلمه و 14 / 264 به نقل از إبن عساکر از امام حسين بن علي، چاپ حلب

 

45 ــ کنوز الحقايق: مناوي; ص 3 و 164 ط بولاق مصر.

 

46 ــ لوائح الأنوار البهية: محمد سفاريني حنبري; قبل از عنوان فوائد.

 

47 ــ مجمع الزوائد: نورالدين هيثمي; 9/166، کتاب المناقب، باب فضل اهل البيت.

 

48 ــ مستدرک: حاکم نيشأبوري; 4/557.

 

49 ــ مسند فاطمه: سيوطي; چاپ 1406 مطبعه عزيزيه حيدرآباد هند، بنقل از إبن عساکر.

 

50 ــ مشارق الأنوار في فوز اهل الإعتبار: حمراوي; ص 152 بنقل از «صحيح» مسلم و «سنن» أبي داود و «سنن» نسائي و «مستدرک» حاکم و «سنن» إبن ماجه و «سنن» بيهقي و ديگران.

 

51 ــ مشکاة المصابيح: خطيب تبريزي; 3/24.

 

52 ــ مصابيح السنّة: بغوي; 3/134.

 

53 ــ مطالب السئول: محمد بن طلحه شافعي; ص89.

 

54 ــ معجم الصغير: أبوالقاسم طبراني; ص52 حديث 94.

 

55 ــ مفتاح النجاء: بدخشي; ص100، مخطوط.

 

56 ــ مقاتل الطالبيين: أبوالفرج اصفهاني; ص143.

 

57 ــ مقاصد الحسنه: شمس الدين سخاوي; ص435.

 

58 ــ الملاحم: إبن منادي ــ أبوالحسين احمد بن جعفر ــ; ص41.

 

59 ــ المنار المنيف: ابن قيم جوزيه ص 146 شماره 334

 

60 ــ منتخب کنزالعمّال: چاپ حاشيه «مسند» أحمد حنبل، 5/96 و 6/30.

 

61 ــ منهاج السنّة: إبن تيميه حرّاني; 2/211.

 

62 ــ ميزان الإعتدال: ذهبي; 1/355 و 2/240.

 

63 ــ نهاية البداية و النهاية: إبن کثير دمشقي; 371 و 40.

64 ــ ينابيع المودة: سليمان قندوزي; 3/86 چ بيروت و ص519 چ نجف

 


نظرات کاربران

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
این نظر توسط ro3cSJyW در تاریخ 1392/10/23 و 10:00 دقیقه ارسال شده است

Your website has to be the eloecrtnic Swiss army knife for this topic.

تبلیغات

Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره سایت

Profile Pic
بانو! دوست دارم بدانی که اگر همه هستی شهادتت را افسانه بدانند تا آخرین نفس فریاد خواهم زد که شهادتت حقیقتی است به روشنی روز و قاتلانت را تا ابد نفرین خواهم کرد.
اطلاعات کاربری و عضویت سریع

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
اسکریپتهای اختصاصی

Code Center

کدستان